zaterdag 2 februari 2008

It will get you funk

It’s time to get in touch with the feminine me. And damn, what does it feel wonderful!
Oorzaak hiervan is de recentelijke release It got me funk van Mara Trax, alter ego van Vera Heindel en Maayan Nidam aka Miss Fitz, op het label Oslo. Het label – dat ondanks de naam ons doet vermoeden, in Duitsland gevestigd is – heeft op korte tijd hun meer dan volwaardig steentje bijgedragen aan de Duitse scène. Denk maar aan releases als Enerverende – met een beestige Damian Schwartz rmx – van labelbaas Federico Molinari en Paraiso 91.90.77 van Guillaume & The Coutu Dumonts. En met Oslo 005 weten ze hun stekje alleen maar te verstevigen.

De EP vangt aan met Funk me, een onweerstaanbare groovy track met kleurvolle housy chords en een stevige basslijn. Tweede in het rijtje van vier is Me funk, de dubby versie van de eerste en is met z’n hypnotiserende toets ideaal voor de afterparty.
Voor The rhythm gaat het duo de ietwat donkere toer op. Wat mij betreft de minst funky, maar tevens beresterk en it fits like a glove in het totaalpakket.
De laatste track Let goose weet dan weer prompt een glimlach op mijn gelaat te toveren. Warm en soulvol; een weerschijn van Mara Trax’ sound. Can you feel it?!

Geen opmerkingen: